OPIS INWESTYCJI
Projekt budowy CENTRUM MEDYCZNEGO w Wieleniu wyszedÅ‚ naprzeciw potrzebom lokalnego spoÅ‚eczeÅ„stwa oraz mieszkaÅ„ców innych stron Polski odwiedzajÄ…cych tereny Puszczy Noteckiej, w której sercu leży WieleÅ„.
Projekt zaÅ‚ożyÅ‚ budowÄ™ i wyposażenie kompleksu medycznego z wÅ‚asnymi miejscami parkingowymi, w skÅ‚ad którego weszÅ‚y gabinety lekarskie, pracownia fizykoterapii i apteka. CaÅ‚ość dostosowana zostaÅ‚a do potrzeb osób niepeÅ‚nosprawnych.
Centrum zapewnia kompleksowÄ… usÅ‚ugÄ™ POZ (podstawowa opieka zdrowotna) na najwyższym poziomie. Pacjenci majÄ… możliwość skorzystania z nowoczesnych technologii medycznych - urzÄ…dzeÅ„, procedur diagnostycznych, organizacji systemu, programów profilaktycznych szeroko wykraczajÄ…cych poza kompetencje lekarza rodzinnego.
Dotychczasowa baza lokalowa uniemożliwiaÅ‚a wprowadzanie i stosowanie innowacyjnych rozwiÄ…zaÅ„. Nie stwarzaÅ‚a warunków do inwestowania i rozwoju. Nie nadążaÅ‚a za coraz to wiÄ™kszymi potrzebami i oczekiwaniami spoÅ‚eczeÅ„stwa.
Plan Rozwoju Lokalnego miasta i gminy Wieleń na lata 2005-2013 nie przewiduje żadnych inwestycji w infrastrukturę medyczną.
Teren, na którym wybudowano CENTRUM MEDYCZNE, to obszar nowopowstajÄ…cego osiedla domów jednorodzinnych oddalonego od obecnie funkcjonujÄ…cych przychodni lekarskich o 1500m i 4000m.
Pomysł stworzenia Centrum Medycznego narodził się po przeprowadzeniu analizy potrzeb. Zdefiniowano objawy, postawiono diagnozę, określono cel i zaplanowano działania.
OBJAWY
DIAGNOZA
- istniejÄ…ce apteki skupione w jednym miejscu
- odległość aptek od przychodni około 2 km
- brak parkingów przy aptekach
CEL
Porównanie funkcjonowania poprzedniej Praktyki Lekarza Rodzinnego z obecnÄ…
Jak było ? |
Jak jest ? |
- Baza lokalowa ograniczona, nie speÅ‚niaÅ‚a wymogów unijnych, wÅ‚asność gminy, niepewna sytuacja lokalowa, brak możliwoÅ›ci inwestowania i rozwoju |
- Baza lokalowa spełniająca wymagania pod względem fachowym i sanitarnym. |
- Pomieszczenia nie byÅ‚y dostosowane do potrzeb osób niepeÅ‚nosprawnych. |
- Pomieszczenia w peÅ‚ni dostosowane do potrzeb osób niepeÅ‚nosprawnych. |
- Odległość od najbliższej apteki 2000m. |
- Apteka w kompleksie CENTRUM MEDYCZNEGO. |
- Utrudniony i ograniczony dostęp do usług rehabilitacji (dojazd do Trzcianki, Czarnkowa lub Krzyża Wlkp). |
- Gabinet rehabilitacji leczniczej w kompleksie CENTRUM MEDYCZNEGO. |
- Ograniczony dostÄ™p do usÅ‚ug specjalistycznych – Ograniczenia lokalowe, brak sprzÄ™tu (konieczność dojazdu do Trzcianki, Czarnkowa, PiÅ‚y, Poznania) |
- DostÄ™pność do usÅ‚ug lekarzy specjalistów – stworzenie odpowiedniej bazy lokalowej i wyposażenie w nowoczesny sprzÄ™t diagnostyczny. |
- Pobór materiaÅ‚u do badaÅ„ laboratoryjnych 3 razy w tygodniu -korzystanie z usÅ‚ug laboratorium w Trzciance |
- DziÄ™ki zastosowaniu analizatorów podstawowe badania biochemiczne krwi i moczu, oraz testy CRP i testy kardiologiczne na miejscu, codziennie. |
- SprzÄ™t diagnostyczny ograniczony (brak Å›rodków finansowych, ze wzglÄ™du na niepewnÄ… sytuacjÄ™ lokalowÄ…, maÅ‚a motywacja do inwestowania i rozwoju konkurencyjnoÅ›ci przedsiÄ™biorstwa). |
- Nowoczesny sprzęt diagnostyczny, wykraczający poza wyposażenie praktyki lekarza rodzinnego, wpływający na konkurencyjność przedsiębiorstwa, umacniający jego pozycję na rynku usług medycznych. |
- Brak wykorzystania innowacyjnych rozwiązań w zakresie organizacji pracy (brak sieci komputerowej, prowadzenie dokumentacji papierowej). |
- Innowacyjne rozwiązania organizacyjne, usprawnienie pracy personelu, elektroniczna obsługa rejestracji, rozliczeń, archiwizacji danych. |
- Przedsiębiorstwo jednoosobowe |
- Stworzenie nowych miejsc pracy. |
Rezultat realizacji projektu
Zakup 60 Å›rodków trwaÅ‚ych
|
Zakup wartości niematerialnej i prawnej
Wprowadzenie 9 nowych usług
Kardiofon
CaÅ‚odobowy system monitorowania, który jest szczególnie wskazany dla osób ze zdiagnozowanym problemem kardiologicznym lub zwiÄ™kszonym ryzykiem chorób kardiologicznych. System jest dostÄ™pny z terenu caÅ‚ej Polski. System umożliwia przekaz pracy serca przez telefon!
Specjalistyczna kardiologiczna teleopieka dostÄ™pna 24 godziny na dobÄ™. Pacjenci objÄ™ci systemem nadzoru majÄ… możliwość przesÅ‚ania badania EKG przez telefon stacjonarny i komórkowy z dowolnego miejsca na Å›wiecie. W systemie telefonicznego nadzoru Kardiologicznego Kardiofon dyżurujÄ… lekarze majÄ…cy doÅ›wiadczenie pracy w oddziaÅ‚ach kardiologicznych oraz intensywnej opieki kardiologicznej.
Wzrost zatrudnienia o 2 etaty
Pomoc medyczną można uzyskać pod numerem telefonu 999 lub 112